¨ كودك در اين سن حرفها و پيامهاي بزرگترها را درك ميكند. مي توان چند كار ساده از كودك خواست. در هر نوبت بايد كارها کاملاً ساده و مشخص باشند مثلاً در يك نوبت: ليوان بياورد، در يك نوبت قاشق يا ليوان را بردارد و...
¨ از كودك بخواهيد تا توپي را به سوي شما بياندازد و شما هم سپس توپ را به سوي او بياندازيد.
¨ توپ هايي در اندازه ها و جنس های مختلف در اختيار كودك قرار دهيد، تنوع توپها كودك را خوشحال مي كند.
¨ يك تكه كاغذ برداريد و با سر و صداي زياد مچاله كنيد. حال از كودك بخواهيد كاغذهاي ديگر را مچاله كند. این فعالیت هم یک بازی است و هم اثر مطلوبی بر مهارتهای دستی کودک خواهد داشت.
¨ كتاب و مجلات مختلف را برايش بخوانيد.
¨ سعي كنيد ميزان تمركز او را با تعريف كردن يك قصه ساده و كوتاه در مورد چيزي كه به آن نگاه مي كند افزايش دهيد.
¨ بازي هايي را با كودك انجام دهيد كه در آن از دست زدن استفاده مي شود.
¨ به عکس های موجود در يك صفحه كتاب يا مجله اشاره کرده و آنها را نام ببريد. سپس دست كودك را بگيريد و به همان شکلها اشاره كنيد و نام آنها را تكرار كنيد.
¨ دائماً رابطه علت و معلول را به او نشان دهيد. ستوني از مكعب ها را واژگون كنيد و بگوييد : ”همشون ریخت“.
¨ با يك جعبه و تعدادي از اشياء و اسباب بازي ها بازي داخل و خارج گذاشتن از جعبه را انجام دهید.(طبقه بندی اشیاء بر اساس معیارهای متفاوت مانند شکل، رنگ و...)
منبع:کتاب طب کودکان نلسون